Όργιο λαθρεμπορίου υγραερίου αποκαλύπτουν έφοδοι του ΣΔΟΕ

Μέχρι και μπράβους της νύχτας, βρήκαν μπροστά τους οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ, όταν ξεκίνησαν αιφνιδιαστικούς ελέγχους σε πρατήρια πώλησης υγραερίου, καθώς τα «λεφτά είναι πολλά». Είναι ενδεικτικό ότι στον πρώτο γύρο εφόδων, 7 στα 10 πρατήρια βρέθηκαν με καραμπινάτες παραβάσεις της τελωνειακής και φορολογικής νομοθεσίας!

Όλα ξεκινάνε από την τεράστια διαφορά στους Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης μεταξύ υγραερίου κίνησης και υγραερίου βιομηχανικής χρήσης. Στο κίνησης είναι 430 ευρώ/τόνο, ενώ στο βιομηχανικό μόλις 120 ευρώ/τόνο, δίνοντας έτσι μεγάλο κίνητρο στα κυκλώματα λαθρεμπορίας. Ποιο είναι το… κερασάκι στην τούρτα; Το υγραέριο μπορεί να έχει θεωρητικά διαφορετική χρήση, ωστόσο έχει ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά είτε διατίθεται για την κίνηση οχημάτων είτε σε βιομηχανία, χωρίς να έχει έστω κάποιο συστατικό όπως το  διαφορετικό χρώμα στο πετρέλαιο θέρμανσης, που να κάνει πιο εύκολο τον έλεγχο δια γυμνού οφθαλμού.

Οι έφοδοι του ΣΔΟΕ στην πραγματικότητα ανέδειξαν τις απίστευτες «τρύπες» στο νομοθετικό πλαίσιο. Εκτός του ότι η δειγματοληψία δεν είναι δυνατή, αυτή την στιγμή δεν προβλέπεται ούτε η λειτουργία συστήματος εισροών- εκροών όπως στις βενζίνες και στο πετρέλαιο ούτε η διασύνδεση των αντλιών με την ταμειακή του πρατηρίου! Το απόλυτο γήπεδο για τα πάσης φύσεως κυκλώματα.

Οι έλεγχοι έδειξαν αυτό που υποπτεύονταν στο επιτελείο του ΣΔΟΕ. Φορτία υγραερίου, που υποτίθεται ότι κατευθύνονται σε βιομηχανίες, καταλήγουν σε πρατήρια και πωλούνται ως υγραέριο κίνησης, με τη διαφορά του ΕΦΚ να καταλήγει στα ταμεία των κυκλωμάτων. Από τη στιγμή, δε, που η αντλία δεν είναι συνδεδεμένη με την ταμειακή, οι επιτήδειοι «πειράζουν» τις αντλίες στο τέλος της ημέρας, έτσι ώστε να δείχνουν μικρότερη κατανάλωση- όπως γίνεται στους μετρητές χιλιομέτρων των αυτοκινήτων- και να δικαιολογείται εύκολα η ποσότητα που παραμένει στις δεξαμενές του πρατηρίου σε ενδεχόμενο εύκολο.

Η πρώτη κίνηση, μετά από πυρετώδεις συσκέψεις, έγινε χθες από το υπουργείο Οικονομικών, που αποφάσισε να υποχρεώσει τις επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στην εμπορία καυσίμων μέσω πρατηρίων, την πώληση πετρελαίου θέρμανσης, καθώς και την προμήθεια υγραερίου ή πεπιεσμένου φυσικού αερίου σε πρατήρια, να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά τα δεδομένα από τα παραστατικά των πωλήσεών τους με τη χρήση ταμειακής μηχανής, συμπεριλαμβανομένων των ποσοτήτων καυσίμων που πωλούν.

Οι πληροφορίες αναφέρουν, όμως, ότι το ΣΔΟΕ θα συνεχίσει παράλληλα τους ελέγχους, διευρύνοντας τον κύκλο των ερευνών. Συγκεκριμένα, ζητήθηκαν ήδη στοιχεία από διυλιστήρια και εταιρίες, για τις πωλήσεις υγραερίου, με στόχο να γίνει αντίκρισμα αγορών- πωλήσεων. Η ελεγκτική επαλήθευση θα μεταφερθεί στη συνέχεια στις επιχειρήσεις που αγοράζουν υγραέριο βιομηχανικής χρήσης και με βάση τις προδιαγραφές τους, θα γίνει διασταύρωση των ποσοτήτων που πρέπει να καταναλώνουν με τις ποσότητες που εμφανίζονται να αγοράζουν για την παραγωγική τους διαδικασία. Οι μεγάλες αποκλίσεις θα αποτελούν σαφή ένδειξη ότι κάτι περίεργο συμβαίνει…

Πηγή