Στη λίστα PCI η σύνδεση με Ιταλία
Θέση στην προκαταρκτική λίστα των Έργων Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος πήραν δύο νέα έργα του ΔΕΣΦΑ για το υδρογόνο, αυξάνοντας τις σχετικές συμμετοχές σε τρεις.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν πληροφορίες του energypress, το πρώτο νέο έργο αφορά στην επέκταση του αγωγού Δυτικής Μακεδονίας προς Ήπειρο και Αδριατική ως τις ακτές της Ιταλίας ως έργο μεταφοράς πράσινου υδρογόνου με το εν λόγω εγχείρημα να βρίσκεται καιρό στα σχέδια του Διαχειριστή, με το δεύτερο να αφορά σε υποστηρικτικά έργα υποδομής για την ανάμειξη υδρογόνου στα υφιστάμενα δίκτυα φυσικού αερίου σε ποσοστό μέχρι 10%.
Το τρίτο έργο αφορά στο project H2DRIA, το backbone υδρογόνου που διασχίζει την Ελλάδα από την Κόρινθο μέχρι τα σύνορα με την Βουλγαρία, ως μέρος του Νοτιοανατολικού Διαδρόμου του Ευρωπαϊκού Κορμού για το Υδρογόνο και πιο συγκεκριμένα της πρωτοβουλίας για τον Διάδρομο Υδρογόνου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Το τελευταίο έργο, όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές, διατηρεί την θέση του στη λίστα των Έργων Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος με τον ΔΕΣΦΑ, έχοντας λάβει την προβλεπόμενη χρηματοδότηση, να προχωρά στις μελέτες για την ωρίμανση του έργου με ορίζοντα ολοκλήρωσης στα τέλη του 2026.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το σχέδιο διαμετακόμισης πράσινου υδρογόνου προς την Ιταλία αποτελεί μέρος των συνολικότερων σχεδίων για την μεταφορά του καυσίμου προς την Κεντρική Ευρώπη με την Ελλάδα ήδη να αποτελεί μέρος ενός ευρωπαϊκού διαδρόμου υδρογόνου. Το σενάριο προς Ιταλία έρχεται να επιβεβαιώσει τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η χώρα σε συνέχεια και των πρόσφατων εκτιμήσεων για την δυνατότητα αυξημένης παραγωγής προς εξυπηρέτηση τόσο των εγχώριων αναγκών όσο και ευρύτερα.
Σημειώνεται ότι ο διάδρομος υδρογόνου της Ιταλίας προβλέπει την διαμετακόμιση πράσινου υδρογόνου από την Βόρεια Αφρική και διαμέσου της γειτονικής χώρας και της Αυστρίας μέχρι την Γερμανία. Για την προώθηση του σχεδίου, οι αρμόδιοι διαχειριστές Ιταλίας, Αυστρίας και Γερμανίας έχουν συστήσει μια ομάδα εργασίας που πλέον με την νέα εξέλιξη της ελληνικής «διακλάδωσης», μπορεί να συμπεριλάβει και τον ΔΕΣΦΑ στην προσπάθεια ωρίμανσης του έργου.
Υπενθυμίζεται ότι ο αγωγός προς την Δυτική Μακεδονία έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το αμέσως επόμενο διάστημα, ενώ ως προς την επέκτασή του και την άφιξή του στις απέναντι ιταλικές ακτές, «πατάει» στην διαδρομή που είχε χαραχθεί για το σχέδιο αγωγού IGI.
Το ελληνικό «backbone» υδρογόνου H2DRIA
Το έργο αυτό αποτελείται από νέο αγωγό υδρογόνου μήκους περίπου 570 km και προκαταρκτική ανάλυση όρισε ότι η διάμετρος του αγωγού θα είναι 36” με πιθανή ανάγκη για 2 σταθμούς συμπίεσης των 30MW έκαστος, στα Μέγαρα και τη Νέα Μεσημβρία, ενώ η όδευση του ο αγωγός θα είναι παράλληλα με τον υφιστάμενο αγωγό υψηλής πίεσης αερίου.
Σκοπός της προτεινόμενης υποδομής θα είναι η σύνδεση μονάδων παραγωγής υδρογόνου που βρίσκονται στην ηπειρωτική Ελλάδα με σημεία κατανάλωσης σε βιομηχανικές περιοχές Αθήνας, Κορίνθου και Θεσσαλονίκης, όπου αναμένεται να βρίσκονται πιθανοί καταναλωτές υδρογόνου και να υπόκεινται στις σχετικές εξελίξεις, με γειτονικές χώρες. συγκεκριμένα τη Βουλγαρία και πιθανώς τη Βόρεια Μακεδονία στο μέλλον. Ο συγκεκριμένος αγωγός αποτελεί μέρος του Νότιο-Ανατολικού Διαδρόμου του Ευρωπαϊκού Κορμού για το Υδρογόνο και πιο συγκεκριμένα της πρωτοβουλίας για τον Διάδρομο Υδρογόνου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
energypress.gr