Τους λογιστές παριστάνουν επιτήδειοι για να εξαπατήσουν πολίτες. Οι… επαγγελματίες, προσποιούμενοι είτε τους λογιστές είτε συνεργάτες λογιστικών γραφείων, ζητούν από τα ανυποψίαστα θύματά τους ευαίσθητα τραπεζικά στοιχεία με πρόσχημα επιδόματα, επιστροφές φόρων ή ακόμη και έκτακτες πληρωμών.
Λόγω της ανησυχίας που υπάρχει από τις συχνές επιθέσεις των επιτηδείων, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών εξέδωσε ανακοίνωση.

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωσή τους, οι δράστες επικοινωνούν τηλεφωνικά με πολίτες και παριστάνουν τους προσωπικούς τους λογιστές – ή κάποιους «συνεργάτες» τους. Με ύφος επείγον και επαγγελματικό, ενημερώνουν το θύμα ότι χρειάζονται άμεσα τους κωδικούς e-banking ή τα στοιχεία κάρτας για να «κλείσει» μια δήλωση ή να ολοκληρωθεί κάποια αίτηση για επίδομα ή επιστροφή φόρου. Κάποιες φορές αναφέρουν συγκεκριμένα επιδόματα: κοινωνικό μέρισμα, επίδομα θέρμανσης, voucher ψηφιακής μέριμνας ή ακόμα και επιστροφές από την ΑΑΔΕ.
Όποιος δεν υποψιαστεί την απάτη και δώσει τα στοιχεία, διαπιστώνει λίγο αργότερα ότι ο τραπεζικός του λογαριασμός έχει ήδη αδειάσει.
Το κόλπο πλέον δεν είναι μόνο τηλεφωνικό – αλλά και ψηφιακό
Όπως δείχνουν και τα στοιχεία από τις πρόσφατες καταγγελίες, οι απατεώνες είναι ήδη ένα βήμα πιο μπροστά: Δηλαδή, χρησιμοποιούν πλαστές σελίδες που μοιάζουν με την επίσημη εικόνα του gov.gr και e-mails που φαίνονται να προέρχονται από την «κυβέρνηση» ή «την εφορία», ενημερώνοντας δήθεν τον πολίτη για δικαίωμα επιστροφής φόρου.
Το μήνυμα συνήθως καταλήγει σε προτροπή για «επαλήθευση λογαριασμού» μέσω σύνδεσης σε ψεύτικη ιστοσελίδα όπου ο χρήστης καλείται να εισάγει προσωπικά στοιχεία ή να επιλέξει τράπεζα για «σύνδεση».

Η Ομοσπονδία τονίζει ότι κανένας επαγγελματίας λογιστής δεν ζητά τραπεζικούς κωδικούς, αριθμούς καρτών ή one-time passwords (OTP) μέσω τηλεφώνου, email, sms ή εφαρμογών μηνυμάτων.
Πέντε βασικά μέτρα προστασίας
Για να προστατευτούν οι πολίτες από τις επιθέσεις αυτού του τύπου, η Π.Ο.Φ.Ε.Ε. προτείνει πέντε απλές, αλλά κρίσιμες οδηγίες:
- Μην δίνετε ποτέ τραπεζικούς κωδικούς ή στοιχεία καρτών τηλεφωνικά ή γραπτά, ακόμη κι αν ο συνομιλητής φαίνεται “γνωστός”.
- Ελέγχετε τον αριθμό που σας καλεί. Εάν δεν είναι αυτός που χρησιμοποιεί συνήθως ο λογιστής σας, μην συνεχίζετε τη συνομιλία.
- Αν έχετε οποιαδήποτε αμφιβολία, κλείστε το τηλέφωνο και καλέστε εσείς στο γνωστό, επίσημο νούμερο του λογιστή σας.
- Μην ανοίγετε links ή επισυναπτόμενα αρχεία από αγνώστους, ακόμη κι αν έρχονται μέσω δημοφιλών εφαρμογών όπως Viber, WhatsApp ή Messenger.
- Αν διαπιστώσετε ύποπτη συναλλαγή, επικοινωνήστε άμεσα με την τράπεζά σας και καταγγείλτε το περιστατικό στην αστυνομία ή στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
www.newsbomb.gr