Την άνοιξη του 2026 παραδίδεται το βόρειο τμήμα του Ε65 που θα συνδέσει τη Δυτική Μακεδονία με την Αθήνα

Η άνοιξη του 2026 θα σημάνει μια νέα εποχή για τη Δυτική Μακεδονία. Τότε αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία το βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65, ολοκληρώνοντας έναν σύγχρονο οδικό άξονα που θα ενώνει απευθείας την Αθήνα με την Εγνατία Οδό και τις πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας.

Το υπό κατασκευή τμήμα, μήκους 46 χιλιομέτρων, ξεκινά από τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας και καταλήγει στην Εγνατία δυτικά των Γρεβενών. Πρόκειται για το πιο κρίσιμο κομμάτι του Ε65, καθώς αποτελεί τη γέφυρα σύνδεσης της Στερεάς Ελλάδας και της Θεσσαλίας με τη Δυτική Μακεδονία.

Η κατασκευή πραγματοποιείται από την εταιρεία ΤΕΡΝΑ με την αξιοποίηση 780 εργαζομένων και 440 μηχανημάτων έργου, μέσα από δύο κεντρικά και δύο υποστηρικτικά εργοτάξια. Η συνολική πρόοδος των εργασιών φτάνει ήδη το 72,7%, με τις σήραγγες να έχουν ολοκληρωθεί σχεδόν πλήρως (98,5%) και τις γέφυρες να αγγίζουν το 95,9%.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά

Το βόρειο τμήμα του Ε65 διαθέτει εντυπωσιακά έργα υποδομής:

  • 2 δίδυμες σήραγγες και μία μονή

  • 23 γέφυρες

  • 14 άνω και 40 κάτω διαβάσεις

  • 3 χώρους στάθμευσης και ανάπαυσης με WC

  • 89 οχετούς και διαβάσεις πανίδας για την προστασία του περιβάλλοντος

  • 6 ανισόπεδους κόμβους, μεταξύ αυτών και του Καλαμπάκας, Γρεβενών και Εγνατίας

  • 2 σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών και σταθμούς διοδίων

  • Σύγχρονα κέντρα ελέγχου κυκλοφορίας και σηράγγων.

Με την ολοκλήρωση, ο αυτοκινητόδρομος θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, καλύπτοντας συνολικά 182,1 χιλιόμετρα νέας χάραξης.

Αναπτυξιακή σημασία

Ο Ε65 είναι ένα έργο ύψους 1,4 δισ. ευρώ που αλλάζει τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα. Συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα και δίνει στις περιοχές που διέρχεται –μεταξύ αυτών τη Δυτική Μακεδονία– μια νέα αναπτυξιακή δυναμική. Οι χρόνοι μετακίνησης μειώνονται θεαματικά, η πρόσβαση σε μεγάλους τουριστικούς προορισμούς, όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Γρεβενά και η Καστοριά, γίνεται πιο εύκολη, ενώ δημιουργούνται προϋποθέσεις για τόνωση του εμπορίου και της τοπικής οικονομίας.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Δήμας, που επιθεώρησε πρόσφατα το εργοτάξιο, υπογράμμισε:

«Το έργο προχωρά με καλό ρυθμό. Τα ζητήματα που είχαν ανακύψει αντιμετωπίστηκαν και, καιρού επιτρέποντος, το δεύτερο τρίμηνο του 2026 θα παραδοθεί στην κυκλοφορία. Ο Ε65 είναι ένας αυτοκινητόδρομος που θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια, θα μειώσει δραστικά τους χρόνους μετακίνησης και θα προσφέρει νέες δυνατότητες στην τοπική ανάπτυξη και τον τουρισμό».

Ο δρόμος που φέρνει πιο κοντά τη Δυτική Μακεδονία

Η ολοκλήρωση του Ε65 δεν είναι απλώς μια τεχνική εξέλιξη. Είναι η απόδειξη ότι η Δυτική Μακεδονία αποκτά επιτέλους την υποδομή που της αξίζει, με άμεση σύνδεση με την πρωτεύουσα και τα μεγάλα κέντρα της χώρας. Ένας αυτοκινητόδρομος που θα διευκολύνει την καθημερινότητα των πολιτών, θα ενισχύσει την ασφάλεια και θα δώσει ώθηση σε τουρισμό και επιχειρηματικότητα.

Η άνοιξη του 2026 δεν θα είναι απλώς η ολοκλήρωση ενός έργου, αλλά η αρχή μιας νέας εποχής για τη Δυτική Μακεδονία και τον άξονα ανάπτυξης της χώρας.